Internet i forshaga :)

måndag 8 december 2008 15:22

Äntligen internet i forshaga! så jävla skönt :). Nu kan jag uppdatera. Det har hänt lite under denna veckan;

I torsdags var jag med flickorna; Tina, Li, Siri, Sandra .J, Johanna. H, Julia & Marie på Ikea :). Det var jättekul! Gick runt där 2 gånger!! Köpte bara 3 ramar, en flodhäst- gosedjur till Max och några agria påsar.  Johanna. L och Majken var så snäll och passade Maxen medans vi var i väg, Tack!

På fredagen var jag & Max, Johanna & Majken och Emma & Asta ute och apporterade :). Låg mkt snö på backen och träden, fick tyvärr inte med mig kameran. Men de gick att apportera ändå! Alla dogsen var duktiga :), Majken tvekade ju inte på något, som vanligt ;). Maxen fick ta några dummysar på markering, fart ut & fart in, superbra! Han är ju inte mkt för vilt, men han var lite intresserad kajan, han tog den ett litet tag, men släppte den igen. Ska nog testa med att klicker-träna med fågeln, min duktiga moster testade ju det med sin Wachtel tik. Vilket funka :). Asta tog kajan på markering, duktiga ni är flickor! Sen gick vi en promenad i sisu, mysigt för hundarna att busa i snön & underhållande för oss att se på ;). Tack för en trevliug dag flickor! 

... på kvällen så myste "apporteringsgruppen" med tacos, godis och några bra filmer, eller ja somnade i mitten på den andra filmen...Men det var roligt så länge det vara! Busiga Asta spårade upp Maxens foderhink, och käkade "lite". Stackars Asta såg ut som en tunna! Men gott var det tyckte Asta, men matte tyckte inte att Astas äventyr var lika kul...

På lördagen så kom mamma på förmiddagen, men innan det så gick jag och flickorna med hundar på en promenad i sisu, och denna gången hade jag faktiskt med mig kameran! "stolt". Fotade massa, men hade försvunnit en del snö. Lite tråkigt, men de gick i alla fall att få några fina kort i den snön som var kvar. Sen kom ju mamma, hon hade med sig 3 presenter till mig :). En present var ju bredbandet, super tack! Av morfar & Ewa-lena fick jag en tomte, tack så mkt! Och av mormor ett "juligt träd" jättefint! Sen bjöd vi in Emma på "mammas curry-gryta", jättegott! Tror Emma också tyckte det var gott ;). Vi skulle ju lägga oss tidigt med tanke på att vi skulle till Stora Stockholm på söndagen!!


THE BIG ADVENTURE; Stora Stockholm! Gick upp 03.30, suck va trött jag vart! Men när vi väl kom på bussen så kändes allt mkt bättre. Headset, kudde, täcke & härligt folk. Kunde det bli mysigare? Smsa:de med Stoffe, han hade fått ordning på sin "champinjon"; badning, föning & trimning. Så dom skulle bege sig till mässan. Och när vi satt på bussen kom jag på, min dumme faan att jag hade glömt Svensk hundungdoms kortet, Gahh! vad arg jag vart!  Men det gick ju fint ändå, Susanne hade massa entrè biljetter över så ;). När vi väl kom in så mötte Stoffe & Elliot (campinjonen) mig, så otroligt otroligt snygg var han!

puss på er!

H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0